Zasady rekrutacji do klas
pierwszych szkół ponadpodstawowych
w Zespole Szkół im Świętej
Jadwigi Królowej w Żegocinie
w roku szkolnym 2022/2023
§
1
Zasady
postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych
1. Szkoła prowadzi rekrutację
sposobem tradycyjnym i elektronicznym.
2. Kandydat składa wniosek o
przyjęcie w formie papierowej lub elektronicznej. Wniosek zawiera wskazanie
wybranego oddziału w szkole.
3. Kandydaci do klas pierwszych
składają następujące dokumenty:
1) do Liceum Ogólnokształcącego:
¾
życiorys i podanie zawierające nr PESEL ucznia,
¾
2 fotografie,
¾
do klasy straży granicznej:
·
oświadczenie rodzica o dobrym stanie zdrowia,
·
pisemna zgoda rodziców na podjęcie nauki w tej klasie,
¾
poświadczona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
¾
poświadczona kopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
¾
opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych, jeśli kandydat takie
posiada,
¾
w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi
schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno –
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
2) do Branżowej Szkoły I
stopnia:
¾
życiorys i podanie zawierające nr PESEL ucznia,
¾
2 fotografie,
¾
orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w
określonym zawodzie wydane na podstawie skierowania z zakładu pracy, w którym
uczeń będzie odbywał praktykę,
¾
zaświadczenie potwierdzające praktykę lub umowa o pracę,
¾
poświadczona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
¾
poświadczona kopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
¾
opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych, jeśli kandydat takowe
posiada,
¾
w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi
schorzeniami, orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno –
pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
4. Warunki przyjęcia do klas pierwszych:
1) O przyjęciu do klasy
pierwszej Liceum Ogólnokształcącego decyduje kolejność na liście
kandydatów, utworzonej w/g ilości punktów uzyskanych za egzaminy
ósmoklasisty oraz z przeliczenia ocen na świadectwie i szczególnych osiągnięć
ucznia. O ilości przyjętych uczniów decyduje limit miejsc.
2) O przyjęciu do klasy
pierwszej Branżowej Szkoły I stopnia
decyduje złożenie kompletu dokumentów oraz kolejność na liście
kandydatów, utworzonej w/g ilości punktów uzyskanych za egzaminy ósmoklasisty
oraz z przeliczenia ocen na świadectwie i szczególnych osiągnięć ucznia.
O ilości przyjętych uczniów decyduje limit miejsc.
5. Kandydat otrzyma punkty za
oceny na świadectwie z następujących przedmiotów:
1) LO – klasa matematyczna/ klasa
straży granicznej z rozszerzoną podstawą programową z matematyki, angielskiego
i geografii:
¾
język polski - obowiązkowy
¾
matematyka - obowiązkowy
¾
j. angielski
¾
geografia
2) LO – klasa humanistyczna/ klasa straży granicznej, z rozszerzoną
podstawą programową z języka polskiego, języka angielskiego i historii:
¾
j. polski - obowiązkowy
¾
matematyka – obowiązkowy
¾
j. angielski
¾
historia
3) Branżowa Szkoła I stopnia:
¾
język polski - obowiązkowy
¾
matematyka - obowiązkowy
¾
historia
¾
informatyka
6. Sposób przeliczania punktów
rankingowych:
Kryteria |
Maksymalna liczba punktów |
Punkty za
świadectwo, w tym: |
100 punktów |
ocena z języka polskiego |
18 punktów |
ocena z matematyki |
18 punktów |
ocena z I przedmiotu |
18 punktów |
ocena z II przedmiotu |
18 punktów |
szczególne osiągnięcia |
18 punktów |
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem |
7 punktów |
aktywność społeczna |
3 punkty |
Punkty za
egzamin ósmoklasisty, w tym: |
100 punktów |
wynik z języka polskiego |
100% x 0,35 = 35 punktów |
wynik z matematyki |
100% x 0,35 = 35 punktów |
wynik z języka obcego nowożytnego |
100% x 0,30 = 30 punktów |
7. Kandydaci mogą uzyskać
punkty:
1) w przypadku przeliczania na
punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły
podstawowej za oceny wyrażone w stopniu przyznaje się:
¾
celujący – 18 punktów
¾
bardzo dobry – 17 punktów
¾
dobry – 14 punktów
¾
dostateczny – 8 punktów
¾
dopuszczający – 2 punkty
2) liczba punktów możliwych do uzyskania za
szczególne osiągnięcia ucznia:
¾
za osiągnięcia uzyskane w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu
ponadwojewódzkim organizowanym przez
kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
·
tytułu finalisty konkursu przedmiotowego przyznaje się – 10
punktów,
·
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
przyznaje się – 7 punktów,
·
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub
interdyscyplinarnego przyznaje się - 5 punktów,
¾
za osiągnięcia uzyskane w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu
międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
·
tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej przyznaje się – 10
punktów
·
tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej przyznaje się – 4 punkty
·
tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej przyznaje się – 3
punkty
¾
za osiągnięcia uzyskane w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu
wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
·
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego przyznaje
się – 10 punktów
·
dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub
interdyscyplinarnego przyznaje się - 7
punktów
·
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub
interdyscyplinarnego przyznaje się - 5
punktów
·
tytuł finalisty konkursu przedmiotowego przyznaje się – 7 punktów
·
tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
przyznaje się - 5 punktów
·
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
przyznaje się - 3 punkty
¾
za osiągnięcia uzyskane w zawodach wiedzy będących konkursem albo
turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
·
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub
przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej
przyznaje się – 10 punktów
·
dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów
artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej
przyznaje się – 7 punktów
·
dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub
przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły
artystycznej przyznaje się – 5 punktów
·
tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej przyznaje się – 7
punktów
·
tytułu laureata turniejuz przedmiotu lub przedmiotów
artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej
przyznaje się – 3 punkty
·
tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej przyznaje się – 2
punkty
¾
za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione
wyżej, artystycznych lub sportowych
organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmiotu działające na terenie
szkoły na szczeblu:
·
międzynarodowym przyznaje się – 4 punkty
·
krajowym przyznaje się – 3 punkty
·
wojewódzkim przyznaje się – 2 punkty
·
powiatowym przyznaje się – 1 punkt
¾ w przypadku, gdy kandydat ma
więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy,
artystycznych i sportowych, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu
wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum przyznaje się jednorazowo punkty
za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w
tych zawodach, z tym, że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania
za wszystkie osiągnięcia wynosi – 18
punktów
8. W przypadku uczniów zwolnionych z egzaminu
ósmoklasisty lub z danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty,
przeliczane będą na punkty oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły z
zajęć edukacyjnych, z których przeprowadzany jest egzamin ósmoklasisty:
Ocena na świadectwie
ukończenia szkoły podstawowej |
Maksymalna liczba punktów |
ocena z języka polskiego |
35 punktów |
ocena z matematyki |
35 punktów |
ocena z języka obcego |
30 punktów |
§ 2
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
Rodzaj czynności |
od
16 maja 2022 r. do
20 czerwca 2022
r. |
od
27 lipca do 03 sierpnia 2022r.
|
Złożenie
wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie
przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu
rekrutacyjnym. |
do
12 lipca 2022 r.
|
do
03 sierpnia 2022
r. |
Weryfikacja
przez Komisję Rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów
potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych
pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym, w
tym dokonanie czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo
oświatowe. |
od 24 czerwca 2022 r. do 12 lipca 2022 r. do |
Nie
dotyczy |
Uzupełnienie
wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu
ósmoklasisty. |
19 lipca 2022 r. |
9
sierpnia 2022r. |
Podanie
do publicznej wiadomości przez KR listy kandydatów zakwalifikowanych i listy
kandydatów niezakwalifikowanych. |
do 25 lipca 2022 r. |
do
17 sierpnia 2022 r. |
Potwierdzenie
woli podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie: ·
oryginału
świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału
zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały
wcześniej złożone. ·
zaświadczenia
lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki
zawodu, o którym mowa w art. 134 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe,
orzeczeń, o których mowa w art. 134 ust.1 pkt 3-5 – w ustawy Prawo oświatowe w przypadku szkoły prowadzącej
kształcenie zawodowe. |
26 lipca 2022 r. do godz. 12.00 |
18
sierpnia 2022 r.
|
Podanie
do publicznej wiadomości przez KR listy kandydatów przyjętych i listy
kandydatów nieprzyjętych. |
26 lipca 2022 r. |
18
sierpnia 2022r. |
Poinformowanie
MKO przez dyrektora szkoły o liczbie wolnych miejsc w szkole. |
1. W związku z czasowym
ograniczeniem funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do
szkoły, w tym wymagane załączniki zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej z
dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego
ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z
zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 z
póżn.zm.) może być przesłany drogą elektroniczną na adres zslgz1@wp.pl zgodnie z ww. terminami.
2. Przepisy § 11baa ww.
rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego
ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z
zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 umożliwiają w okresie
ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców i
uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów
(zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) podanymi do publicznej
wiadomości także na stronie internetowej szkoły: http://www.zszegocina.pl/ .
§
3
Procedura
odwoławcza w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym.
1.
W terminie do
29 lipca 2022 r. rodzic kandydata lub
kandydat pełnoletni może wystąpić do KR z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia
odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły.
2.
KR sporządza
uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata do szkoły w terminie 3 dni od
dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z ww.
wnioskiem. Uzasadnienie musi zawierać przyczyny odmowy przyjęcia, w tym
najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów,
którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3.
Rodzic kandydata
lub kandydat pełnoletni może wystąpić do dyrektora szkoły o odwołanie od
rozstrzygnięcia KR, w terminie 3 dni od dnia otrzymania
uzasadnienia.
4.
Dyrektor szkoły
rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia KR w terminie do 3 dni od
dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do
sądu administracyjnego.
Żegocina, 15 marca 2022 r.